Fotopuslespil og rammer
-
Hvor stort er det færdiglagte fotopuslespil?
Størrelsen af vores fotopuslespil er:
48 brikker: ca. 48 x 36 cm
100 brikker: ca. 48 x 36 cm
200 brikker: ca. 48 x 36 cm
500 brikker: ca. 48 x 36 cm
1000 brikker: ca. 64 x 48 cm
1000 XXL brikker: ca. 90 x 67 cm
2000 brikker: ca. 90 x 67 cmDet nøjagtige tilsnit kan du bestemme med hjælp af markeringsrammen i ordreguiden. Bemærk venligst, at der i vores produktion kan gå få millimeter tabt i siderne. Derfor skal du ikke placere vigtige elementer helt ude i kanten.
-
Hvor skal jeg udstille mit færdige puslespil?
Det bedste sted til dit fotopuslespil er, hvor alle kan beundre det: på væggen. Du kan enten lime det sammen med vores puslespillim eller lægge det bag glasset i et af vores puslespilrammer i aluminium.
-
Kan jeg bestille mit fotopuslespil i både horisontalt eller vertikalt format?
Formatet afhænger af, hvordan dit foto er blevet gemt. I ordreprocessen kan du endda skifte fra horisontal til vertikal.
-
Kan jeg bestille en enkelt brik igen?
På grund af vores automatiserede bestillingssystem er det ikke muligt at bestille en enkelt brik igen. Hvis du har mistet en brik, er vi nødt til at producere hele puslespillet igen.
-
Kan jeg lave min egen collage og tilføje tekst?
Med vores collagedesigner kan du lave et kunstværk ud af flere billeder. Du kan tilføje tekst, ændre baggrunden og vælge mellem forskellige rammer og designs.
-
Passer puslespilrammerne også til puslespil fra andre producenter?
Puslespilrammerne af høj kvalitet passer nøjagtigt til vores fotopuslespil. Bemærk venligst, at størrelsen på puslespil fra andre producenter sandsynligvis vil variere, selvom puslespillene har samme antal brikker.
Vendespil
-
Kan jeg føje tekst til kortene?
Med et billedredigeringsprogram efter eget valg kan du føje tekst til kortene og derefter uploade filen.
-
Jeg har ikke nok fotografier til et fotovendespil med 72 kort. Hvad kan jeg gøre?
Vidste du, at billeder med f.eks. en musling, et dyr eller en blomst også kan bruge på spillekortene? Hvorfor ikke gå udenfor og tage et par billeder? Kortene behøver ikke nødvendigvis kun indeholde ansigter.
-
Hvordan kan jeg ændre billedudskæringsområde og undgå, at ansigterne bliver afskåret?
Når du har uploadet dine billeder, skal du klikke på hvert enkelt billede i forhåndsvisningen. Med et klik kommer du til billedindstillingerne, hvor du kan vælge den sektor, der ikke vil blive afskåret, når kortet skæres i sin kvadratiske form.
Puslespilsjulekalender
-
Hvad er SMART SORTED?
SMART SORTED er det innovative puslespilssystem fra puzzleYOU, som bliver brugt til puslespilsjulekalenderen. Dit 1000 brikkers puslespil er forsorteret i 40 enkelt udtagelige små æsker som hver indeholder 25 brikker. Børn og voksne kan på den måde sammen lægge et puslespil på 1000 brikker. Hvis du vil have en lidt større udfordring, kan du bare blande brikkerne fra nogle af de små æsker sammen.
-
Hvor mange brikker har puslespilsjulekalenderen?
Julekalenderen fra puzzleYOU indeholder et komplet puslespil med 1000 brikker (et andet antal brikker er ikke muligt). I løbet af 24 dage lægger du tilsammen 40 puslespilssegmenter. Hver dag venter der dig mellem et og seks segmenter med hver 25 brikker. Hvis du ikke har så meget tid, kan du lægge æskerne enkeltvis, én efter én, og hvis du vil lægge puslespil i lidt længere tid, så kan du blande nogle af brikkerne fra de små æsker sammen. De segmenter, der dagligt skal lægges, er markeret helt tydeligt.
-
Hvordan designer jeg en puslespilsjulekalender?
Du vælger et yndlingsbillede eller helt op til 40 billeder og uploader disse i vores produktdesignprogram. Derefter kan du vælge mellem klassiske og juleinspirerede motiver. Når du har designet dit motiv, kan du vælge mellem diverse æsker med julemotiv – i øvrigt alt sammen uden ekstra omkostninger. Til sidst kan du vælge at skrive en personlig besked på æsken og så er din personlige puslespilsjulekalender færdig.
Tip: I vores designprogram kan du se, hvilke segmenter af puslespillet der skal lægges på hvilken dag i løbet af juledagene ved at klikke på "Hvad skal lægges hvornår?".
-
Hvor mange billeder skal jeg bruge til puslespilsjulekalenderen?
Du vælger selv, om du vil bruge ét billede eller om du vil lave en collage af op til 40 billeder som julekalendermotiv. Vores utallige og stilfuldt designede collage-layouts har plads til rigtig mange billeder. Det gode er: du kan også vælge præcis ét billede til hver dag – og juleaften færdiglægger du så en puslespilscollage med 24 billeder.
-
Hvor mange brikker skal jeg lægge om dagen?
De små æsker, der skal tages ud og lægges, er markeret helt tydeligt. Nogle dage skal du kun lægge brikkerne fra én lille æske (dvs. 25 brikker), andre dage 2 små æsker (dvs. 50 brikker), 4 små æsker (dvs. 100 brikker), og juleaftensdag er det så tid til at lægge de sidste 6 små æsker (dvs. 150 brikker).
Tip: Brikkerne i de små æsker er også forsorterede. Det er bare at åbne æsken ved perforeringen, og så tage brikkerne ud, én efter én og derefter lægge dem fra venstre mod højre.
-
Har puslespilsjulekalenderen låger, som man kan åbne?
Vores puslespilsjulekalender fungerer lidt anderledes end traditionelle julekalendere med låger. I stedet for at åbne individuelle låger, er puslespilsbrikkerne sorteret i små æsker. Disse æsker sidder i en indsats, hvor tallene 1-24 er påtrykt. På den måde kan du med et hurtigt blik se, hvilken æske der skal lægges på hvilken dag. Sådan kan du fortsætte med at lægge en del hver dag – indtil det samlede billede er færdigt den 24. december.
-
Hvor hurtigt bliver min puslespilsjulekalender leveret?
Som regel gælder følgende: hvad du bestiller i dag, bliver sendt i morgen! Når du har bestilt din personlige puslespilsjulekalender, trykker vi den samme nat. Allerede næste dag sender vi dine varer afsted. Men pas på: specielt i juledagene er der ofte længere leveringstider. Så vi anbefaler dig at bestille din julekalender lidt i forvejen, så du kan være sikker på, at den ankommer til den 1. december.
Billedfiler og billedkvalitet
-
Hvilke dataformater kan behandles?
Vi behandler formaterne JPG (jpg, jpeg) og PNG. De fleste digitale kameraer tager automatisk billeder i det ønskede JPG-format.
-
Hvilken billedopløsning er nødvendig?
Jo højere opløsningen er, desto bedre er billedet på dit trykte fotopuslespil. Billedets kvalitet afhænger også kraftigt af opløsningen af det originale digitale billede. Hvis dine billeder har en minimumslængde på 1.600 pixel på sin længste side, er dette tilstrækkeligt til et puslespil på 48, 100, 200 eller 500 brikker. Vi anbefaler en opløsning på mindst 2500 pixel for puslespillet med 1000 brikker og for SMART SORTED-puslespillet og en opløsning på mindst 3000 pixel for puslespillet med 1000 brikker XXL og for puslespillet med 2000 brikker.
Når du har uploadet dit billede, bliver du taget til "puslespildesigneren", hvor en skala med 1 til 5 stjerner angiver, om kvaliteten af dit billede passer til det puslespilformat, du har valgt:
5 stjerner = fremragende opløsning
4 stjerner = god opløsning
3 stjerner = gennemsnitlig opløsning, billedet kan muligvis være sløret
2 stjerner = moderat opløsning, billedet vil være sløret
1 stjerne = dårlig opløsning, billedet vil være meget sløret
Bemærk, at denne skala kun refererer til opløsningen af dit billede. Billedets skarphed og generelle kvalitet kan ikke overvejes. Jo større fotopuslespillet efter dit eget valg er, desto højere skal billedopløsningen være. En visuel inspektion af dit billede finder ikke sted. Vi ændrer ikke opløsningen på din overførte fil! En refusion på grund af utilstrækkelig kvalitet af billedfilen kan ikke tages i betragtning. Kontroller kvaliteten af dit billede, før du bekræfter din ordre. -
Hvad er den maksimale filstørrelse, jeg kan uploade?
Den maksimale filstørrelse er 80 MB.
-
Hvilket farverum kræves til mit billede eller min grafik?
Du bedes overføre dine billeder i farverummet sRGB. sRGB er standardfarverummet på de fleste digitalkameraer. Gem også sort/hvid-billeder som en JPG-fil i sRGB og ikke i gråskala.
-
Vil mit foto blive redigeret?
Nej. Fotoet vil ikke blive redigeret. Det bliver trykt i størrelsen 1:1 i henhold til den billedfil, du har overført til os.
-
Jeg vil gerne lave en fil, der passer helt nøjagtigt. Hvilke mål skal filen have?
-
Kan der forekomme farveafvigelser, når produktet trykkes?
På grund af den individuelle justering af skærme, som kan variere i lysstyrke, opløsning, kontrast og farve eller som følge af forskellige grafikkort, kan farveforskelle ikke udelukkes. Farveafvigelser mellem din skærm og det færdige produkt er således mulige.
-
Kan jeg bruge alle slags billeder, selv dem, der er blevet downloadet fra internettet?
Vær venlig at respektere ophavsretten. Du må ikke overtræde tredjeparters rettigheder med din ordre. Det betyder, at et billede udelukkes fra at blive brugt til fremstilling af vores produkter, hvis du ikke er den juridiske ejer af billedet og ikke har ejerens tilladelse. Ulovlige billeder er udtrykkeligt forbudt. Flere oplysninger kan findes under generelle vilkår og betingelser.
Bestilling
-
Er der mulighed for at foretage ændringer, efter ordren er blevet afgivet?
For at holde løftet "Bestilt i dag, afsendt i morgen", bliver din ordre sendt til produktion umiddelbart efter, at betalingen er blevet bekræftet. Fra det øjeblik er det ikke længere muligt at få nogen indflydelse på processen. Vi anbefaler, at du gennemgår din ordre meget omhyggeligt, før du bekræfter den.
-
Er det sikkert at bestille online?
Vi overfører data ved hjælp af TLS-sikkerhedssystemet (Transport Layer Security) sammen med en 128 bit-kodning. Denne teknologi giver den ultimative sikkerhed. Den bruges f.eks. af banker til databeskyttelse på netbank. En lukket nøgle eller lås i din browser viser, at dine data krypteres, mens de overføres.
-
Er mine personlige oplysninger beskyttet?
Vi tager beskyttelsen af personlige oplysninger og dit privatliv meget alvorligt. Vi lægger stor vægt på at håndtere dine data omhyggeligt. Vores mål er at sikre, at du nyder at besøge vores butik og anbefaler vores hjemmeside til andre med god samvittighed. For at sikre den bedst mulige beskyttelse af dit privatliv er det vigtigt for os, at vi overholder alle lovbestemmelser inden for databeskyttelse. Flere oplysninger kan findes i vores fortrolighedserklæring.
Betaling
-
Hvilke betalingsmetoder er tilgængelige?
Dankort:
Vi accepterer betalingskort af typen Dankort. Din konto opkræves straks, efter at dine indtastede oplysninger er blevet bekræftet. Dataene overføres via en SSL-beskyttet forbindelse.
Kreditkort/ Debitkort:
Vi accepterer kreditkort af typen VISA eller Mastercard. Din kreditkartkonto opkræves straks, efter at dine indtastede oplysninger er blevet bekræftet. Dataene overføres via en TLS-beskyttet forbindelse.
Klarna-faktura:
Du kan betale nemt og sikkert via din konto. Du modtager først varerne og har derefter 14 dage til at betale for din ordre. Vi tilbyder betaling med faktura i samarbejde med vores partner Klarna.
PayPal:
Onlinebetalingstjeneste, som du kan betale med sikkert, nemt og hurtigt online. Efter at have modtaget bekræftelsen fra PayPal, som bekræfter, at betalingen er blevet behandlet, begynder vi at producere din ordre.
Google Pay / Apple Pay:
Hvad er Google Pay?
Google Pay er en praktisk og sikker online betalingstjeneste fra Google. Du kan nemt betale for dine bestillinger med din smartphone, tablet eller computer – uden at skulle indtaste dine kortoplysninger hver gang. Du tilføjer dit kredit- eller betalingskort til din Google-konto én gang for alle. Når du betaler, skal du blot vælge Google Pay som din betalingsmetode og bekræfte betalingen med din enhed – hurtigt, nemt og sikkert.Hvad er Apple Pay?
Apple Pay er Apples mobile betalingstjeneste. Den giver dig mulighed for at betale for dine køb hurtigt og nemt direkte med din iPhone, iPad, Mac eller Apple Watch. Du opbevarer dit kredit- eller betalingskort sikkert i din Apple Wallet. Ved kassen skal du blot vælge Apple Pay som din betalingsmetode og så bekræfte købet med Face ID, Touch ID eller din adgangskode. -
Hvor finder jeg fakturaen til min ordre?
Vi sender ikke fakturaen i forsendelsespakken. I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. Her kan du downloade din faktura efter ordren er sendt.
-
Vil jeg blive informeret, når min betaling er overført?
I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. På denne side finder du oplysninger om status for din ordre og betaling.
Forsendelse og levering
-
Kan jeg få ordren leveret til en anden adresse?
Ja, i adressedatabasen kan du udfylde en leveringsadresse, der er anderledes end faktureringsadressen, så du f.eks. kan sende fotoproduktet som gave til en anden person. Denne service er gratis. Husk at informere modtageren om pakken. Hvis modtageren ikke er hjemme til at kvittere for pakken på hverdage, skal du angive en alternativ adresse som f.eks. adressen for en arbejdsplads. Fakturaen følger ikke med pakken.
-
Hvad er leveringstiden for min ordre?
Du kan finde den forventede leveringsdato (standardforsendelse) på produktsiderne under knappen "Opret her" og i din indkøbskurv. Du kan også vælge DHL express-forsendelse i din indkøbskurv. Den forventede leveringsdato afhænger af de produkter, du vælger, og vises direkte i din indkøbskurv. Du modtager en forsendelsesbekræftelse, så snart pakken er afsendt.
-
Kan jeg se status for min ordre?
I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. Slet ikke denne e-mail. På denne side finder du oplysninger om de produkter, der er bestilt, og en status for din ordre, som opdateres hver time. Et sporingsnummer, der giver dig mulighed for at følge pakken, vises på denne side, når din ordre har forladt produktionsafdelingen. I mellemtiden sendes en forsendelsesbekræftelse til dig, hvor du også finder sporingsnummeret.
-
Kan I fremskynde min ordre til denne særlige lejlighed?
Vores proces er tilpasset for at levere produkterne hurtigst muligt. Når din ordre er blevet bekræftet, sendes fotoproduktet direkte til den automatiserede produktionsproces. Fra dette øjeblik er det umuligt for os at få nogen indflydelse på produktionsprocessen. Vi håber, du vil forstå, at vi af tekniske årsager ikke kan behandle ordrer på en privilegeret måde. Derfor vil vi anbefale dig at bestille din gave et par dage tidligere for at være sikker på, at den når frem i tide. Den forventede leveringsdato nævnes altid i indkøbskurven og findes også i ordrebekræftelsen.
-
Kan jeg hente min ordre direkte fra produktionsstedet?
Desværre er det ikke muligt for kunder at afhente produktet.
-
Hvad er leveringsomkostningerne?
Information: Leveringsomkostningerne pålægges kun én vare. Hvis du for eksempel bestiller to fotopuslespil og en ramme, skal du kun betale fragtomkostningerne for en stor pakke.
-
Hvilken kurer leverer min pakke?
Med UPS og DHL Express (kun til ekspresforsendelse) har vi fundet pålidelige fragtpartnere, der leverer din ordre hurtigt, sikkert og klimaneutralt til dit hjem. Skulle din pakke alligevel ankomme beskadiget, bedes du kontakte kundeservice. Vores team vil straks tage sig af alt andet.
-
Kan jeg få min ordre sendt til udlandet?
Hos puzzleyou.dk leverer vi kun i Danmark. Du kan dog afgive din ordre i det pågældende lands forretning. Du kan finde en oversigt over vores internationale forretninger her.
Fortrydelsesret & reklamation
-
Kan jeg fortryde et køb af et personligt tilpasset produkt?
Fortrydelsesretten gælder ikke for fjernsalgskontrakter for produktion og levering af varer produceret efter kundespecifikationer eller klart tilpasset personlige behov, såsom fotopuslespil og fotospil.
Fortrydelsesretten gælder for ikke-personlige produkter, såsom en puslespilramme, en puslespilmåtte eller puslespillim. Bemærk venligst vores afbestillingsregler. -
Kan jeg fortryde et køb af puslespilstilbehør?
Det er muligt at returnere puslespilstilbehør (ramme, måtte og lim), da der ikke er tale om tilpassede produkter. Ved en returnering skal køberen selv betale forsendelsesomkostningerne og kan derfor selv vælge leverandøren.
Hvis du fortryder købet, skal varen med dit ordrenummer sendes til:
puzzleYOU GmbH
Auf der Haide 2
D - 92665 Altenstadt/WN
TysklandDu må gerne benytte vores fortrydelsesretformular.
-
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en klage?
Hvis du ikke er tilfreds med det produkt, du har modtaget, bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis du har modtaget et ødelagt eller forkert produkt, er du forpligtet til at få din klage bekræftet af den leverende UPS-chauffør. Skulle du opdage, at du har modtaget et forkert eller et ødelagt produkt, efter chaufføren er kørt igen, bedes du kontakte vores service pr. mail. Vi hjælper dig med en løsning og fortæller dig, hvad du skal gøre med pakken.